Onderstaande uitgaven van de Havekedrechter zijn beschikbaar. De prijs is € 4,- per exemplaar (leden € 3,-) exclusief verzendkosten (€ 1,50). Daarnaast zijn er een aantal publicaties van de Historische Vereniging. Bestellen kunt u via Rob Anders, tel. 0182-502500 of via info@historischevereniginghaastrecht.nl.

PUBLICATIES  HISTORISCHE VERENIGING HAASTRECHT

nr Beschikbaar Onderwerpen
1.1
Ja Het Raadhuis. Verhaal: Gerrit en Steintje
1.2 Ja De Agterpoortse molen; De schildersfamilie Bakker
Het koetshuis
2.2
Ja Dwangarbeider in Duitsland
2.2 Ja Haastrecht en de stoomtram; Haastrecht als autokerkhof
2.3 ja Concordianummer
3.1
Ja Secretarieel jaarverslag
3.2 Ja De Steede ende landen van Haestregt; de Verhoefslagpaal
3.3 Ja Het park Bisdom van Vliet
3.4 Ja De sluisbrug. Vader en zoon van Dijk; Kleurijk daglicht; Art Deco in de kloosterkerk
4.1
Ja De bank uit Veenendaal; de canon van Vlist
4.2 Ja Kernachtige zaken; Hoeve Halverwege
4.3 Ja De Uithoek; hekken in de waard. Hoeve Josephine
4.4 Ja Kleine geschiedenis school met den bijbel; Cornelis Hoeve; verborgen schatten (kasteel Hofkamp)
5.1
Ja De Knegtbosse in Haastrecht; Het geheim van de grot.
Klooster en seminarie st Gabriel.
5.2 Ja Burgerinitiatief het sluisje.
5.3 Ja Bleeklust; Buurtschap Rozendaal
5.4 Ja Het kasteel te Vliet; Het veer en de brug; Brugwachter en tolgaarder
6.1
ja Het wel en wee van Haastrechtse winkels; Haastrecht ontzeild en omzeild; Orgelspel in Haastrecht; Langesteijn alias de twee hoeven.
6.2 Ja Het Land van Steijn en Erasmus. Erasmus in Stein. De Steede ende landen van Haastrecht
6.3 Ja Concordia.
Haastrecht, onderdeel en westelijke grens van de Oude Hollandse Waterlinie
6.4 digitaal Paulus van Haastrecht; De vergeten bronzen scherf ;mijmeren in het streekarchief; De Hoogstraat beeft; Naamgeving Haastrecht; Oude verhalen uit Haastrecht en Vlist.
7.1
Ja Napoleon in Haastrecht; Waar bleef de tijd (torenuurwerken).Beelden; De erfenis van slager Stolwijk.
7.2 Ja Scheepvaart in en om Haastrecht; Oude verhalen uit Haastrecht en Vlist. Een dag uit het leven van een boerenknecht; Een ondeugend ventje
7.3 Ja Houden van Haastrecht. Overzicht Haastrechts erfgoed.
7.4 Ja Opgravingen in Haastrecht. Barnabas; 65 jaar muziek van Concordia; Haastrechts enige gracht ( Wolvegracht).
8.1
Ja De Brandweer; De Efteling van de Randstad(Kleine Betuwe).
8.2 Ja De vroedvrouw; 4+5 mei ; de Swaen; Schat Huis te Vliet; Archeologie
8.3 Ja Hervormde kerk 400 jaar; Een huisje in Hoenkoop; Haastrecht 1571; De molen van Hol; Wat verdiende de burgemeester in 1851
8.4 ja Een Rotterdammertje in Haastrecht; De Const getoond (rederijkers); Een verrassende ontmoeting; De kerststal
9.1
Ja Haastrecht als autokerkhof; Haastrecht 1965; De rotonde van Haastrecht; Oer drie torens en een landijsbaan; Herinneringen aan een oud-plaatsgenoot Henk Kooijman; Genealogie.
9.2 Ja 1976 olie en gasboringen in en rondom Haastrecht; groen verleden; bokpalen; 1912 een terugblik; Het IJzeren Veulen.
9.3 Ja Open monumentendag 2012; de Agterpoort; Het Kercke Rekenbouck; straatnamen; Haastrecht in 1961; De Vlister toverheks
9.4 Ja Hoogstraat 146a-archeologie; van Scheepswerf tot Witte Hof; Legenden; Haastrecht en Tilburg..zustersteden; Als de dag van toen(bos); Gouda-Oudewater over de stoomtram.
10.1
Ja Legenden; Hennepteelt; Pand 81; de Klapman;
10.2 Ja Ons Raadhuis;Kruiswijk kaarten; Octrooi van de Staten van Holland; Haastrecht in de Gouden Eeuw; Atlas van Schoenmaker; Veehouderij rond Haastrecht, Verdrag van Malta
10.3 Ja De Gans; Een avontuur in de nacht 1957; Huisjesleed in de Hooge Boezem; Inzending rotonde door Q4U; Koning dokter; Heeren van Haestrecht;
10.4 Ja OUD NIEUWS
11.1
Ja Haastrecht 1914-1918;Kerkbrand 1896; Gevelstenen en een zonnewijzer; Baronesse Ottoline terug in Haastrecht;
11.2 Ja De Kraanstraat; Stein 55; De schat achter glazen deuren; Heeren van Haestrecht.
11.3 Ja De Kleine Haven; Koken en Stoken; De Koenschans; De Stokkebrug; Praktijkruimte van dokter Bonga; een brandweerpenning; Heeren van Haestrecht
11.4 Ja Oranjevereniging 50 jaar; Haastrecht en de Informacie; Heeren van Haastrecht; Vliegtuigcrashes 1940-45; 1e steen Concordia; verdwenen gemalen;
12.1
Ja Het Marktveld; steenplaatsen in Haastrecht; molens oost van Haastrecht;  Heeren van Haestrecht; Bart Smits
12.2 Ja De Grote Haven; 1771 onze geschierde mannen; Heeren van Haestrecht; wat schaft de pot; de laatste postkoets.
12.3 Ja Dirk Steenkamer; Heeren van Haestrecht; Haastrecht in beeld 1600-1800; Hartstocht in Haastrecht; Concordia 70 jaar.
12.4 Ja Het Paradijs; Heeren van Haestrecht; het Schavot; wat schafte de pot; De Orangerie in gevaar; Kelders.
13.1
Ja Jo van Dorp-schrijfster; Gerard de Vries; Heeren van Haestrecht; wat schafte de pot; Hoogstraat 91&Kerkstraat 9; Haastrechtse scharrelvarken; nostalgie rond de 6e molen
13.2 Ja Haastrecht 1923; gebrandschilderde ramen; Heeren van Haestrecht; wonen en mode 1950; Aletta( gemaal)
13.3 Ja Van Hoda tot Heno; Heeren van Haestrecht; Thriller in1934; de Waaiersluis; Wonen en mode 1916; Alida Hanson; de Samenwerking;
13.4 Ja KLEINE BETUWE 75 JAAR
14.1
Ja Paulina’s Hoeve; Heeren van Haestrecht; bruut geweld in Haastrecht; Tiendwegen en de tiende penning;Haastrechtse Papierzakken- en Cartonnagefabriek.
14.2 Ja Het verminkte Raadhuis; Truij Goddeloos; mode 1960; Peperstraat; watersnoodrampen; Heeren van Haastrecht.
14.3 Ja Herinneringen uit 1959; opgravingen in de Hofkamp; onkuijsheit; Heeren van Haastrecht; Henriette Petronella’s hoeve; huishoudelijke tips.
14.4 Ja Kroeghoudsters, tapsters en slijters; molens in Haastrecht; een molenaar onder curatele; smokkelen; Heeren van Haastrecht; het gebeurde in 1984; Droog op de bus wachten, culinair
15.1
Ja Boerderijen van familie Bisdom van Vliet; Heeren van Haastrecht; De stijl in 1918; 1943; Boerderij Avondlust; De barre winter van 1929; Uitgaansgeweld in Haastrecht; Lied voor bruid en bruidegom;  Bezoek aan Klooster in Haastrecht; Inhoud film 1966 van Haastrecht.
15.2 Ja 100 jaar elektriciteit in Haastrecht; het leven in het Haastrechtse Passionistenklooster; culinair; Uitgaansgeweld in Haastrecht; historie van de voormalige Stolwijkse Boezem. Bijnamen deel1.
15.3 Ja De Haastrechte brug; Een reis naar Haastrecht; Uitgaansgeweld in Haastrecht; culinair; Marcellus Hoeve; Dames van Haestrecht; bijnamen deel 2.
15.4 Ja Paulina’s brieven aan Trijntje; Uitgaansgeweld in Haastrecht(slot); Haastrecht WO I; Heeren van Haastrecht; bijnamen deel 3.
16.1
Ja Herinneringen Dr Idenburg; nostalgie; Drinkwater voor Haastrecht; Heeren van Haestrecht; “Fake Nieuws”; Feuilleton Bodewes; Moorse Burggetje;
16.2 Ja He Lage- en Hoge huis; Bakkerij van Eijk; Bei-advies 1922; Prieel Overtuin; Bodewes 2; Heeren van Hastrecht; bedgeheimen; Het Kasteel van Haestrecht; gemeenteraad 1940-1942;
16.3 Ja Woonhuis Bisdom van Vliet; breien 1947; archeologie;
Bodewes 3; Tennis 50 jaar; Prov. Weg Oost 39
16.4 Ja Levensverhalen  J Kraan en G Verborg; Heeren van Haestrecht; historisch VCJC werkstuk uit 1961; familie Slootjes en de watermolen van polder Beneden Haastrecht; Hoogstraat109; Oude tijden herleven in de Overtuin; Jan Bakker  en Fred Koffeman.
17.1

Nee Van Koetshuis tot Hoogstaete museum
Nee Cor van Someren: een halve eeuw in beeld
Als pdf Van A naar B .Fotoboek en teksten over de Hoogstraat